DS №8: Радикалният флагман с обещание за 750 км на ток

Смелият нов флагман на луксозната френската марка е един от електрическите автомобили с най-голям пробег в Европа, с него започва преоткриването на марката

Пламен Георгиев,
DS8

DS Automobile

DS №8 сигнализира значалото на нова ера във френската марка, в която тя ще преследва нов подход към начина, по който проектира, конструира и предлага на пазара своите автомобили. Моделът идва в сложен за марката момент. Французите се стремят да се върнат на предходните нива на продажбите си, след като до момента през 2024 г. вече имат спад от 25% до 35 000 бройки в Европа. Задачата е до 2031 г. да се постигне зададената норма за рентабилност, защото в противен случай рискува да изчезне.

Докато базираните на платформата STLA модели от марките Peugeot и Opel бяха пуснати във версии EV и ДВГ, №8 ще е само електрически, което е в унисон със стремежа на бранда да премине изцяло на ток.

DS Automobile

Вдъхновен от концепцията Aero Sport Lounge от 2020 г., макар и значително смекчен като визия и форми с цел пригодност за производство, №8 е първият модел на DS, който е именуван според новата стратегия. Същата е подобна на френската модна къща Chanel, която продава парфюмите №5 и №19. Такава концепция ще бъде ползване за бъдещи модели DS, като например наследника на DS 3, като част от цялостно ребрандиране.

Номер 8 е изграден на платформата STLA Medium, която е преработена в опит да постигне целта за водещи в класа аеродинамични характеристики. Затова дизайнерите са ползвали няколко похвата за насочване въздушните потоци и снижаване на въздушното съпротивление. Едно от тях е изпъкналата линия на покрива, която е с 6 см по-ниска от тази на Peugeot 3008. Резултатът е коефициент на въздушно съпротивление от 0,24, по-нисък от 0,26 на съперника Polestar 4 и съвсем малко зад еталона Tesla Model Y с неговите 0,23.

DS Automobile

Благодарение на този факт, въпреки капацитета на батерия от 97,2 kWh (използваем) като e-3008 Long Range, №8 може да измине 50 км повече с едно зареждане. А това означава пробег от 750 км и повече от 500 км пробег само на магистрала!

DS Automobile

Стремежът за максимизиране на пробега личи и в купето. DS е оборудвал седалките със система за затопляне на врата от вида, който обикновено е запазен за кабриолетите, тъй като се твърди, че е по-ефективен начин за затопляне на тялото от конвенционалното парно, като същевременно използва 5-10% по-малко енергия. Освен това отопляемите седалки ще бъдат включени като стандарт, тъй като те също са по-ефективни от отоплението на целия интериор.

Както при радикалния екстериор, останалата част от интериора на №8 представлява драматично отклонение от съществуващите модели на марката. Най-забележителното е, че използва нов волан с четири спици, докато кабината е облечена в монолитни, геометрични панели. В стремежа си към по-минималистичен външен вид, дизайнерите са премахнали и традиционните бутони от арматурното табло и са монтирали повечето контроли на централно монтирания 16-инчов екран на информационно-развлекателната система.

Номер 8 ще се предлага с избор от три задвижвания и две батерии. В основата е версия с един мотор с 230 к.с. и 343 Нм. Следва версията Long Range, което е с 245 к.с. и 343 Нм. В първия случай батерия е 74 kWh, във втория – 97,2 kWh. Третата версия е AWD Ling Range е с два електромотора, 375 к.с. и 509 Нм.

Обещаващото е, че №8 има максимална мощност на зареждане 200 kW, с каквато не може да се похвали друг модел на Stellantis.

Цените за №8 в Европа ще варират от 60 000 до 75 000 евро.

DS Automobiles DS№8 DS8